- Pojazdy szynowe
- Maszyny rolnicze
- Maszyny przemysłowe
- Maszyny budowlane
- Autobusy
- Chłodnice klimatyzacji
- Chłodnice powietrza
- Chłodnice cieczy
- Samochody ciężarowe
- Chłodnice powietrza
- Chłodnice klimatyzacji
- Chłodnice cieczy
- Pozostałe produkty
- Sprzęgła wiskotyczne, wentylatory
- Usługi
- Wykonanie nietypowych chłodnic
- Regeneracja recyrkulatora spalin
- Regeneracja chłodnic
Regeneracja chłodnic
Regeneracja chłodnic powietrza i cieczy wszelkiego typu to specjalność przedsiębiorstwa Maximus. Naprawa chłodnic polega na wymianie rdzenia wymiennika na nowy odpowiednio dobrany pod względem gabarytów i parametrów wydajności cieplnej. Chcąc zapewnić możliwość i krótki termin regeneracji większości chłodnic stale dysponujemy szeroką gamą różnych typów rdzeni na magazynie.
Pozostałe elementy odzyskujemy z regenerowanej chłodnicy. Oczyszczanie ich z zabrudzeń i osadów wykonujemy na stanowisku nowoczesnych myjni, w tym ultradźwiękowej. Aluminiowe części wykańczamy zewnętrznie w procesie piaskowania. Spawanie i lutowanie wykonujemy profesjonalnymi urządzeniami. Metalowe podzespoły malujemy odpowiednimi lakierami antykorozyjnymi.
Naprawa chłodnicy to proces znacznie tańszy od zakupu nowej części, a jednocześnie chłodnica odzyskuje stuprocentową sprawność. Każdy wymiennik opuszczający naszą fabrykę przechodzi kontrolę jakości według najnowszych, surowych standardów. Wszystkie regenerowane chłodnice są objęte przez nas roczną gwarancją.
Wymiarowanie chłodnicy
Chłodnice samochodowe wykonywane są z różnych materiałów: rdzeń chłodnicy z aluminium lub miedzi natomiast zbiorniki z plastyku lub mosiądzu.
Rdzenie nowoczesnych chłodnic najczęściej wykonane są z aluminium i wyposażone w plastykowe zbiorniczki. Zaletą takich chłodnic jest niska waga oraz niższe ceny w porównaniu do chłodnic miedzianych. Wpływ na zmianę produkcji ma także kwestia ochrony środowiska. Natomiast chłodnice miedziane dają dużą możliwość napraw i regeneracji (lutowanie).
Chłodnice powinny być dobierane do konkretnego modelu samochodu oraz pojemności silnika. Wiąże się to z wydajnością chłodzenia i utrzymaniem odpowiedniej temperatury pracy silnika. Wpływ na dobór chłodnicy mają także jej mocowania, ustawienia oraz średnice króćców. Uniwersalne chłodnice nie istnieją. Wyboru właściwej chłodnicy dokonuje się w oparciu o dane konieczne do identyfikacji produktu. Są to marka samochodu, pojemność silnika, rok produkcji, informacja o tym czy skrzynia biegów jest manualna czy automatyczna, czy samochód posiada klimatyzację, a także wymiary rdzenia chłodnicy. Dla usprawnienia weryfikacji produktu na chłodnicach oryginalnych wybija się nr oe, który identyfikuje chłodnicę.
Aby poprawnie zwymiarować chłodnicę należy zmierzyć sam rdzeń chłodnicy, a nie jej zewnętrzne gabaryty. Przyjęte jest podawanie wymiarów w kolejności wysokość, szerokość, grubość, gdzie wysokość jest zawsze mierzona od zbiornika do zbiornika (od spawu / zapięcia do spawu / zapięcia). Należy zwrócić szczególna uwagę na to, aby miarka była przyłożona równolegle bądź prostopadle do kanału.