Regeneracja chłodnic


Regeneracja chłodnic


Regeneracja chłodnic powietrza i cieczy wszelkiego typu to specjalność przedsiębiorstwa Maximus. Naprawa chłodnic polega na wymianie rdzenia wymiennika na nowy odpowiednio dobrany pod względem gabarytów i parametrów wydajności cieplnej. Chcąc zapewnić możliwość i krótki termin regeneracji większości chłodnic stale dysponujemy szeroką gamą różnych typów rdzeni na magazynie.

Pozostałe elementy odzyskujemy z regenerowanej chłodnicy. Oczyszczanie ich z zabrudzeń i osadów wykonujemy na stanowisku nowoczesnych myjni, w tym ultradźwiękowej. Aluminiowe części wykańczamy zewnętrznie w procesie piaskowania. Spawanie i lutowanie wykonujemy profesjonalnymi urządzeniami. Metalowe podzespoły malujemy odpowiednimi lakierami antykorozyjnymi.

Naprawa chłodnicy to proces znacznie tańszy od zakupu nowej części, a jednocześnie chłodnica odzyskuje stuprocentową sprawność. Każdy wymiennik opuszczający naszą fabrykę przechodzi kontrolę jakości według najnowszych, surowych standardów. Wszystkie regenerowane chłodnice są objęte przez nas roczną gwarancją.

 

Naprawa chłodnicy - Maximus

 

Wymiarowanie chłodnicy

Chłodnice samochodowe wykonywane są z różnych materiałów: rdzeń chłodnicy  z aluminium lub miedzi natomiast zbiorniki z plastyku lub mosiądzu.

Rdzenie nowoczesnych chłodnic najczęściej wykonane są z aluminium i wyposażone w plastykowe zbiorniczki. Zaletą takich chłodnic jest niska waga oraz niższe ceny w porównaniu do chłodnic miedzianych. Wpływ na zmianę produkcji ma także kwestia ochrony środowiska. Natomiast chłodnice miedziane dają dużą możliwość napraw i regeneracji (lutowanie).

Chłodnice powinny być dobierane do konkretnego modelu samochodu oraz pojemności silnika. Wiąże się to z wydajnością chłodzenia i utrzymaniem odpowiedniej temperatury pracy silnika. Wpływ na dobór chłodnicy mają także jej mocowania, ustawienia oraz średnice króćców. Uniwersalne chłodnice nie istnieją. Wyboru właściwej chłodnicy dokonuje się w oparciu o dane konieczne do identyfikacji produktu. Są to marka samochodu, pojemność silnika, rok produkcji, informacja o tym czy skrzynia biegów jest manualna czy automatyczna, czy samochód posiada klimatyzację, a także wymiary rdzenia chłodnicy. Dla usprawnienia weryfikacji produktu na chłodnicach oryginalnych wybija się nr oe, który identyfikuje chłodnicę.

Aby poprawnie zwymiarować chłodnicę należy zmierzyć sam rdzeń chłodnicy, a nie jej zewnętrzne gabaryty. Przyjęte jest podawanie wymiarów w kolejności wysokość, szerokość, grubość, gdzie wysokość jest zawsze mierzona od zbiornika do zbiornika (od spawu / zapięcia do spawu / zapięcia). Należy zwrócić szczególna uwagę na to, aby miarka była przyłożona równolegle bądź prostopadle do  kanału.